Friday, July 28, 2017

Inilah Hasil Konsisten Menulis Blog Berkat Bimbingan Akademi Bekerja DiRumah ( ABDR )


Entri #70 : Inilah Hasil Konsisten Menulis Blog Berkat Bimbingan Akademi Bekerja DiRumah ( ABDR )
Teks dan Foto : Siti Mariam Morshidi

Alhamdulillah

Hari ini ada suntikan motivasi buat saya kerana selepas hampir 10 bulan menyertai ABDR hasil konsisten menulis blog sudah mulai nampak.  Macam mana saya dapat tahu ialah dengan menulis beberapa kata carian dan terujanya saya apabila artikel yang saya tulis selama ini dijumpai pada carian pertama, kedua dan ketiga Google !

Mari saya sertakan hasil gambar screenshot dan kalian boleh cuba sendiri ya 😃.

Carian pertama Google Catatan Berpantang
Carian Pertama Google Tuala Wanita Berpantang

Carian Pertama Google Resepi Makaroni Bakar Pressure Cooker Philips

Carian Pertama Google Pembersih Peribadi Lexee

Carian Pertama Google Pantiliner Lexee

Carian Kedua Google Resepi Cheesekut Nestum

Carian Kedua Google Testimoni Lexee

Carian Ketiga Google Kelebihan Kain Kapas

Apa yang saya cuba buat sepanjang tempoh ini ialah cuba menulis artikel paling minimum sekali seminggu.  Saya boleh membayangkan apa jadi dengan blog ini jika saya menulis setiap hari.  Tentu lebih besar impaknya.  Jika saya rasa tiada apa hendak ditulis, label catatan harian atau catatan pengalaman membantu untuk membuahkan idea.  Menulis resepi pun satu idea yang baik bagi kalian yang baru bermula.

Baiklah, bagi yang ingin belajar blog tapi tiada masa ke kelas jangan jadikan ia alasan untuk bertangguh-tangguh menimba ilmu blog.  Pakej ABDR kalian boleh pilih mengikut kesesuaian minat, klik DISINI untuk maklumat penuh.  Berdaftarlah sebagai ahli ABDR, boleh hubungi saya seperti tertera di bawah :

Isikan maklumat DISINI 
Atau
Whatsapp/Telegram : 019 838 2601 ( Puan Mariam )

No comments:

Post a Comment