Tuesday, August 15, 2017

Cara-cara Membuat Tempahan Produk Bagi Ahli Baru Syarikat Redlife

Entri #74 : Cara-cara Membuat Tempahan Produk Bagi Ahli Baru Syarikat Redlife
Teks dan Foto : Siti Mariam Morshidi

Assalammu'alaikum

Hari ini saya ingin membantu ahli baru untuk membuat tempahan produk di laman web goredlife.com.  Jangan risau, sebenarnya mudah sahaja hanya ikut langkah demi langkah yang saya akan tunjukkan sebentar lagi.  Kalau dah biasa, ' tutup mata ' pun boleh buat, insya Allah.

LANGKAH 1 :
Buat dahulu kira-kira untuk order apa.
Kirakan sekali nilai BV.
Jumlahkan order.
Jika nilai BV kurang daripada 50, sila tambahkan caj pos. Pos ke Semenanjung ialah RM 10.60 dan pos ke Sabah / Sarawak ialah RM 31.80.
Jika nilai BV adalah lebih atau sama dengan 50, pos adalah PERCUMA.
Abaikan caj pos jika memilih untuk mengambil sendiri di HQ.

PENTING : Untuk pembelian tuala wanita Lexee: Day Use, Overnight dan Pantiliner; 1 set = 2 pek
Contoh : Order 10 pek = 5 set pad

LANGKAH 2 :
Buat pembayaran ke akaun Syarikat Redlife :
✔ AKAUN MAYBANK : 507095338224
✔ AKAUN PUBLIC BANK : 3127651208

LANGKAH 3 :
SMS ke Talian Hotline Redlife : 012 451 5339

Format SMS adalah seperti berikut :
ID :
BANK :
TOTAL :
DATE :
TIME :
E-TOPUP 

LANGKAH 4 :
Tunggu sebentar reply ' MASUK ' dari Syarikat Redlife.

LANGKAH 5 :
Klik di bahagian ' Member Login '.

Boleh ke laman web syarikat goredlife.com untuk order stok.

LANGKAH 6 :

1.  Isikan User Id anda.
2.  Isikan Password.  Boleh rujuk password pada leader anda.
3.  Isikan ' Security Code ' seperti yang tertera.
4.  Klik butang ' Log In '.

LANGKAH 7 :
Semak dahulu ' epoint Balance' sebelum membuat pembelian.  Ia akan bertambah selaras dengan jumlah pembelian anda tadi.

LANGKAH 8 :

Klik di bahagian ' Sales & Maintenance ' dan pilihlah produk yang dikehendaki.

LANGKAH 9 :

Isikan Kod Member dan tunggu pengesahan yang tidak sampai 3 saat pun.
Pilih produk yang dikehendaki.


Maklumat seperti Total Pay, ePoint Balance akan tertera secara automatik.
Pilihlah Delivery Service jika mahu diposkan ke tempat anda.  Jika mahu ambil sendiri, pilih selfpick.
Kemudian, isikan Red Kiosk.  Boleh tanyakan leader anda ya.  Contoh Red Kiosk ialah SITIMARIAM78.

Setelah itu, masukkan password anda di bahagian Pin No.
Sebaiknya, double check order anda dan klik butang SUBMIT.

LANGKAH 10 :
Horay ! Anda telah berjaya.
Sekiranya order anda berjaya, ia akan keluar secara automatik Tax Invoice dan di bahagian Payment Status tertulis Success.

Sebelum itu antara perkara yang tidak kurang penting juga, untuk langkah 1-4, ia perlu dibuat waktu kerja ya; iaitu dari Isnin hingga Sabtu pada pukul 9 pagi sehingga 6 petang kecuali cuti umum.
Langkah seterusnya ( langkah 5-10 ) pula, jika dibuat selain waktu dan masa diatas pun tidak mengapa.

Nampak macam panjang tetapi jika selalu dibuat ia tidaklah terlalu rumit.  Semoga entri kali ini membantu anda.

Jom jana pendapatan dengan Redlife bersama Falah Team☺.

Ingin tahu lebih lanjut ? 
Isikan maklumat DISINI
Atau
Whatsapp / Telegram : 019 838 2601 ( Puan Mariam )

No comments:

Post a Comment